Proje Yönetim Ofisi

Proje Yönetim Ofisinin uzman kadroları proje geliştirme aşamasında proje bütçelerinin hazırlanmasına, yürüyen projelerin bütçelerinin harcanma süreçlerinde Kadir Has Üniversitesi akademisyenlerine gerekli desteği sunar.  Ofiste ulusal ve uluslararası projelerle ilgilenen uzmanlar hem akademisyenler hem de Mali işler başta olmak üzere diğer idari birimlerle koordineli bir şekilde süreçleri yürütür. Sözleşmelerden, mali raporlara, satın almalardan kurumlar arası yazışmalara, bursiyer ödemelerinden Bireysel Araştırma Fonu (BAF) ve Tohum Fonu takibine kadar bütün yönetsel faaliyetler uzmanlarımız tarafından hayata geçirilir.

Her bir araştırma destek programı ve proje tipinin kendine özgü mali ve idari usul ve kurallarının bulunur. Başarılı bir proje yönetimi için, bu özel kuralların takibi ve profesyonel bir proje yönetim ekibinin bulunması önemlidir.  Bu öz görev tanımı ile KHAS Ar-Ge Kaynakları Proje Yönetim Ofisi akademisyenlere aşağıdaki hizmetleri sunar:

  • Projenin kabulü ile proje yürütücüsü/koordinatörüne, projenin mali, idari usul ve esasları hakkında bilgilendirme yapılması,
  • Fon veren kurum ile KHAS iç süreçlerinin düzenli ve koordineli olarak yürütülmesi için destek sağlanması,
  • Verimli bir iletişim süreci yürütmek amacıyla fon sağlayan kurum ve proje yürütücüsü/koordinatörü arasında arayüz işlevi görülmesi,
  • Üniversite-Sanayi İşbirliği projelerinde faturalama ve ödeme süreçlerinin koordine edilmesi,
  • Proje özelinde banka hesaplarının ve proje ödemelerinin takip edilmesi,
  • Projeler kapsamında talep edilen tüm harcamaların (a. Personel ücret ödemeleri, b. Ürün/Hizmet ödemeleri, c. Masraf ödemeleri, d. Avans ödemeleri) sorunsuz ve zamanında gerçekleştirilmesinin sağlanması ve takip edilmesi (finansal akışın sağlanması),
  • Proje bütçesinin en etkin şekilde kullanılması amacıyla kontrol ve analiz edilmesi; gerekli durumlarda bütçe kalemleri arasındaki aktarımların sağlanması,
  • TÜBİTAK proje harcamalarının TTS Veri Tabanına resmi girişlerinin yapılması ve kayıtlarının tutulması,
  • “Bütçe-Gerçekleşen” raporlarının hazırlanarak proje yürütücüsü/koordinatörü ile paylaşılması,
  • Dönemsel proje gelişme ve sonuç raporlarının hazırlanması ve sunulması,
  • Dönem sonu YMM raporunun hazırlanmasını koordine edilmesi ve fon veren kuruma ibraz edilmesi

Prosedür ve Formlar