Kadir Has Üniversitesi Ailesi'nin Değerli Mensupları,

Kadir Has Üniversitesi olarak önceliğimiz, halen devam eden pandemi sürecinde tüm öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın sağlığını korumaktır. 2021-2022 Akademik Yılı Güz Dönemi için kampüse geri dönerken, aldığımız önlemleri, dikkat etmemiz gereken kuralları ve uygulamaları hatırlatmak isteriz.

  • Hijyen, maske ve mesafeye dikkat etmeyi sürdüreceğimiz bu yeni dönemde kampüsümüzün tüm kapalı alanlarında maske takılması zorunludur.

  • Güz Döneminde kampüsümüz sadece üniversitemizin mensuplarına (öğrencilerimiz, akademik ve idari kadromuz ile mezunlarımız) açık olacaktır. Tüm KHAS mensuplarının kampüse girişlerde sorun yaşamaması için HES Kodunu MyKHAS üzerinden doğrulatması gerekmektedir.

  • KHAS Ailesinin tüm üyelerinin sağlığını koruyabilmek adına, tüm öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın 2 doz aşılarını olmalarını öneriyoruz. Kampüse Dünya Sağlık Örgütü’nün acil kullanım onayı verdiği COVID-19 aşılarından 2 doz aşısını yaptırmış ve üzerinden en az 14 gün geçmiş olanlar girebilirler. Aşı olmayan KHAS mensupları son 48 saat içinde alınmış PCR testi sonuçlarını iletmek durumundadır.

  • Kampüse gelecek ziyaretçilerimizi bir gün öncesinden corona@khas.edu.tr adresine bildirerek onay almamız gerekmektedir.   

  • Hijyenimiz için kampüsün çeşitli noktalarına el dezenfektanları, ayakkabı hijyeni için giriş kapılarına özel dezenfektanlı paspaslar yerleştirilmiştir. Kampüsün belirli noktalarında bulunan otomatlardan üniversite kartlarımızı okutarak yedek maske temin edebiliriz. 

  • Güz Dönemi boyunca haftaiçi her gün doktorumuz ve işyeri hekimimiz kampüste öğrencilerimize ve çalışanlarımıza destek vermeye devam edecektir.

  • Kampüsümüzdeki tüm işletmeler pandemi koşullarına göre hizmet vermekte ve bu işletmelerin almak zorunda oldukları önlemler titizlikle kontrol edilmektedir.

  • Güz Döneminde Spor Salonu, Dans Odası ve Müzik Odası randevu sistemiyle kullanılacaktır. Spor takımlarının veya öğrenci kulüplerinin yüz yüze çalışmalarına katılmak isteyen öğrencilerin 2 doz aşısını yaptırmış olması ya da son 48 saat içinde alınmış PCR testi sonuçlarını iletmesi gerekmektedir.

  • İdari personelimiz için ring servisler yeni dönemde de pandemi şartları gözetilerek hizmet vermeye devam edecektir. Servislerle ilgili güncel bilgileri MyKHAS üzerinden takip edebilirsiniz.

Güvenli Kampüs

Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) arasında imzalanan işbirliği protokolüyle hazırlanan “Küresel Salgın Bağlamında Yükseköğretim Kurumlarında Sağlıklı ve Temiz Ortamların Geliştirilmesi Kılavuzu” kapsamında, üniversitemiz tarafından yürütülen çalışmaların ve TSE’nin gerçekleştirdiği denetimlerin ardından Kadir Has Üniversitesi, “Küresel Salgın Bağlamında Sağlıklı ve Güvenli Kampüs Belgesi” almaya hak kazanmıştır.

 

 

 

Öğrencilerimiz ve çalışanlarımız için hazırladığımız Kampüse Güvenli Dönüş Kılavuzu videolarımızı izleyebilir, aşağıdaki bağlantılardan kılavuzları dosya olarak indirebilirsiniz:

Öğrenciler için Kampüse Güvenli Dönüş Kılavuzu

Çalışanlar için Kampüse Güvenli Dönüş Kılavuzu

 

2021-2022 Akademik Yılı Güz Dönemi için Kampüste Yaşam, Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri, Bilgi Merkezi (Kütüphane), Erasmus+ ve Değişim Programları, Psikolojik Danışmanlık Merkezi, Yurtlar ve Seyahatler gibi konularda uyulacak kuralların ve sürdürülecek uygulamaların tüm detaylarını aşağıda inceleyebilirsiniz.  

 

 

Kampüste Yaşam

Sağlık

2021-2022 Akademik Yılı Güz Dönemi boyunca haftaiçi her gün doktorumuz ve işyeri hekimimiz kampüste öğrencilerimize ve çalışanlarımıza destek vermeye devam edecektir. COVID şüphesi bulunan kişilerin acil durum odamıza alınarak en yakın sağlık kuruluşuna yönlendirilmesi planlanmıştır.

Psikolojik Danışmanlık Merkezi

Üniversitemizin Psikolojik Danışmanlık Merkezi, personelimiz ve öğrencilerimiz ile bireysel görüşmeleri dijital ortamda gerçekleştirmektedir. Aynı zamanda öğrenci ve personelin ihtiyaçları da göz önüne alınarak hizmet içi eğitim seminerleri de periyodik aralıklarla yapılmakta, yeni seminerler için çalışma ve planlamalar da gerçekleştirilmektedir. Psikolojik Danışmanlık Merkezimiz ile ilgili detaylı bilgiye linkten ulaşabilirsiniz. MyKHAS üzerinden Psikolojik Danışmanlık Merkezi online görüşme randevusu almak için tıklayın. Yüz yüze görüşme talep etmek için pdm@khas.edu.tr adresiyle iletişime geçebilirsiniz.

Yemek Hizmetleri

Kampüsümüzdeki tüm işletmelerin yasal zorunluluklar kapsamında almaları gereken önlemler titizlikle ve düzenli olarak kontrol edilmektedir. Kampüs içi yemek işletmelerimiz 2021-2022 Akademik Yılı Güz Dönemi itibarıyla hizmete başlayacaktır. İşletmeler pandemi koşullarına göre hizmet vermektedir.

Spor Salonu

Spor Salonumuz 2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde Sağlık Bakanlığı ve Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın önerdiği tüm COVID-19 tedbirleri alınarak randevu sistemiyle çalışmaya devam edecektir. Spor Salonu Kullanım Kurallarını buradan görüntüleyebilir, sorularınız için spor@khas.edu.tr adresiyle iletişime geçebilirsiniz. Spor Salonu randevusu almak için lütfen tıklayın.

Spor Takımları

Üniversitemizde faaliyet gösteren spor takımlarının antrenmanları, spor hocaları tarafından Gençlik ve Spor Bakanlığı'nın aldığı kararlar doğrultusunda yapılacaktır. Takım çalışmalarına katılmak isteyen öğrencilerin 2 doz aşısını yaptırmış olması ya da son 48 saat içinde alınmış PCR testi sonuçlarını iletmesi gerekmektedir.  

Öğrenci Kulüpleri

2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde öğrenci kulüpleri çalışmalarına online ve yüz yüze olmak üzere iki şekilde de devam edecektir. Üniversite içinde yapılacak kulüp çalışmalarına katılmak isteyen öğrencilerin 2 doz aşısını yaptırmış olması ya da son 48 saat içinde alınmış PCR testi sonuçlarını iletmesi gerekmektedir.

Dans ve Müzik Odaları

Kampüsümüzdeki Dans ve Müzik Odaları, 2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde tüm COVID-19 tedbirleri alınarak randevu sistemiyle çalışmaya devam edecektir. Dans Odası randevusu almak için kyo@khas.edu.tr adresiyle iletişime geçebilir, Müzik Odası randevusu almak için bu linke tıklayarak form doldurabilirsiniz. 

Yurtlar

İşbirliği yaptığımız öğrenci yurtları pandemi koşullarına göre hizmet vermektedir. Öğrencilerin yurttan faydalanabilmesi için HES Kodu, aşı kartı veya son 72 saatte yapılmış ve sonucu negatif olan PCR testini yurt yönetimine ibraz etmesi zorunludur. Aşı kartına sahip olana kadar düzenli olarak (haftada iki defa) PCR testi sonuçlarının yurt yönetimine sunulması gerekmektedir. Öğrenciler yurtta kaldığı süre boyunca COVID-19 tedbirleri kapsamında, maske, hijyen ve sosyal mesafe gibi tedbirlere uymak; ortak yaşam ve çalışma alanlarında maske takmak zorundadır. Sorularınız için yurtlar@khas.edu.tr adresinden bilgi alabilirsiniz.

 

Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri

Kampüsümüzdeki tüm eğitim ve öğretim faaliyetleri, 2021-2022 Akademik Yılı Güz Dönemine mahsus olmak üzere aşağıdaki ilkeler doğrultusunda devam edecektir:

• Dünya Sağlık Örgütü’nün acil kullanım onayı verdiği COVID-19 aşılarından 2 doz aşısını yaptırmış ve üzerinden en az 14 gün geçmiş olanlar kampüse girebilirler.

• COVID-19 aşısı olmamış veya aşı durumunu MyKHAS üzerinden bildirmemiş olanlar, son 48 saat içinde alınmış PCR testlerini göstererek kampüse girebilirler.

• 2 doz COVID-19 aşısı olan öğrencilerden çevrimiçi eğitimi tercih edenlere çevrimiçi eğitim hakkı verilebilmesi için, öğrencinin bu talebini MyKHAS üzerinden üniversiteye 10 Eylül 2021 tarihine kadar bildirmesi gerekmektedir.

COVID-19 hastalığı geçirmiş olanlar, sisteme tanımlanmış doz kadar COVID-19 aşısını yaptırmaları ve aşının üzerinden 14 gün geçmesi veya son 48 saat içinde alınmış PCR testi getirmeleri koşuluyla kampüse girebilirler.

• 2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde Karma (Hibrit) Eğitim (bazı derslerin tamamen yüz yüze, bazı derslerin ise sınıf ortamında canlı yayın eşliğinde) verilecek, aşı olan ve olmayan tüm öğrencilerin sınavları yüz yüze yapılacaktır. Sadece online olarak verilecek ders listesine bu bağlantıdan erişebilirsiniz.

Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) Akademik İngilizce ve Modern Diller programları bünyesinde açılacak derslerin tamamı çevrimiçi verilecektir.

• YDYO Hazırlık Programı’nda farklı Track’lerde bulunan öğrencilerinin ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, yüz yüze ve çevrimiçi oranları YDYO Kurulu tarafından belirlenecek biçimde Karma (Hibrit) Eğitim verilecektir.

• YDYO için belirlenen süreçler doğrultusunda öğrencilere çevrimiçi ya da yüz yüze eğitime devam etme imkânı verilecek ve öğrenciler dönem sonuna kadar seçtikleri ortamda eğitimlerine devam edebilecektir.

• Öğrencilerin eğitim için seçtikleri ortama bakılmaksızın ara sınavlar ve finaller yüz yüze yapılacaktır.

 

Bilgi Merkezi (Kütüphane)

Bilgi Merkezi 2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde, yeni düzenlemeler doğrultusunda hizmet ve olanaklarını sürdürecektir. Pandemi önlemleri kapsamında Bilgi Merkezi’nden yerinde yararlanma saatleri haftaiçi 08:30-23:30, haftasonu 10:00-22:00 olacak şekilde planlanmıştır. Değişen koşullar ve gelişen ihtiyaçlara göre saatlerde güncelleme yapılacak ve duyurulacaktır.

Bilgi Merkezi’nde aynı anda bulunacak ve yerinde yararlanacak kişi sayısına göre fiziki ve sosyal önlemler alınmıştır. Hatırlamak amacıyla gerekli işaretleme, duyuru ve yönlendirmeler alanlarda uygulanmaktadır.

Mensupların hizmetlerden eksiksiz yararlanmasını sağlamak üzere yaşama geçirilen uygulamalar şöyledir:

Dolaşım Hizmetleri – Ödünç & İade: Kütüphane koleksiyonunda bulunan kitap, DVD, dergi gibi basılı kaynaklar, talep eden Kadir Has Üniversitesi mensuplarının adreslerine kargo ile gönderilmeye devam edilecektir. Aynı şekilde iade edilecek kaynakların da kargoyla iadesi sağlanacaktır. Ödünç alınan kaynakları görüntüleme ve süre uzatma işlemini Bilgi Merkezi hesabından gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıntılı bilgi için tıklayınız. 

Danışma, Bilgilendirme Desteği: Bilgi Merkezi ekibi, mensupların bilgi ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla haftanın yedi günü 08:30-24:00 saatleri arasında online-çevrimiçi hizmet vermeyi sürdürecektir. Bu saatler arasında bilgi, bilgi kaynağı, eğitim, akademik destek, araştırma destek hizmetleri Zoom ve Teams uygulamaları üzerinden video konferans görüşme şeklinde gerçekleştirilecektir. Bilgi ve rezervasyon için: bilgimerkezi@khas.edu.tr 

Yayın Sağlama – Satın Alma İşlemleri: Mensupların satın alma talepleri kesintiye uğramadan karşılanacak, kitap taleplerinde varsa elektronik versiyonların sağlanmasına öncelik verilmesi sürdürülecektir. Bu kapsamda kütüphanelerarası ödünç ve belge sağlama hizmeti yurtiçi ve yurtdışı kütüphanelerin katılım ve desteğiyle gerçekleştirilecektir.

Oryantasyon – Eğitimler: Mensupların hizmet ve olanaklar yanında kaynaklarla ilgili bilgi ve deneyimlerini geliştirmeye yönelik webinarlar sürdürülecektir. Ayrıca yayıncı firma işbirlikleriyle veritabanları ve e-kaynakların etkin kullanımını sağlamak amacıyla eğitim serileri planlanmaktadır. Eğitim ve webinar programları kesinleştikçe mensuplara ayrıca duyurulacaktır.

Bilgi Merkezi hizmet ve olanaklarıyla ilgili detaylı bilgiye https://bilgimerkezi.khas.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

 

Erasmus+ ve Değişim Programları

Erasmus ve değişim kapsamında üniversitemize gelen ve gelecek olan öğrencilerimize, Türkiye’deki önlemler ve kısıtlamalar ile ilgili bilgi verilmiştir ve tüm partner kurumlarımıza Türkiye Cumhuriyeti ve üniversitemiz uygulamaları hakkında kapsamlı bilgilendirmeler yapılmıştır.

• 2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde Karma (Hibrit) Eğitim (bazı derslerin tamamen yüz yüze, bazı derslerin ise sınıf ortamında canlı yayın eşliğinde) verilecek, aşı olan ve olmayan tüm öğrencilerin sınavları yüz yüze yapılacaktır. Online derslerin bilgisi ilerleyen günlerde paylaşılacaktır. 

• Dünya Sağlık Örgütü’nün acil kullanım onayı verdiği COVID-19 aşılarından 2 doz aşısını yaptırmış ve üzerinden en az 14 gün geçmiş olanlar kampüse girebilirler.

COVID-19 aşısı olmamış veya aşı durumunu MyKHAS/Formlar üzerinden bildirmemiş olanlar, son 48 saat içinde alınmış PCR testlerini göstererek kampüse girebilirler. (Aşı kartı yükleme işlemi 10 Eylül 2021'e dek aktif olacak ve konuyla ilgili ek bilgi verilecektir.)

• 2 doz COVID-19 aşısı olan öğrencilerden çevrimiçi eğitimi tercih edenlere çevrimiçi eğitim hakkı verilebilmesi için, öğrencinin bu talebini MyKHAS üzerinden üniversiteye 10 Eylül 2021 tarihine kadar bildirmesi gerekmektedir.

COVID-19 hastalığı geçirmiş olanlar, sisteme tanımlanmış doz kadar COVID-19 aşısını yaptırmaları ve aşının üzerinden 14 gün geçmesi veya son 48 saat içinde alınmış PCR testi getirmeleri koşuluyla kampüse girebilirler.

Erasmus+ Personel Hareketliliği kapsamında, üniversitemizden akademik ve idari personelin Avrupa'daki ortak kurumlara gidişi, ortak kurumların kararına bağlı olarak 2021-2022 akademik yılında yeniden başlayacaktır. 2019-2020 eğitim-öğretim yılında seçilen KHAS personeli, 31 Mayıs 2022 tarihine kadar hareketlilikten yararlanabilecektir. 

Erasmus+ Personel Hareketliliği kapsamında, ortak kurumlardan Kadir Has Üniversitesi'ne gelişler, Türkiye'deki ve üniversitemizdeki pandemi kural ve yönetmeliklerine göre karşılanacaktır.

Tüm öğrencilerimiz ve ortaklarımız (gelen/giden) erasmus@khas.edu.tr, exchange@khas.edu.tr ve corona@khas.edu.tradreslerinden bizimle iletişime geçebilirler.

 

Etkinlikler

2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde tüm etkinliklerin online olarak düzenlenmesi tavsiye edilmektedir. Yüz yüze düzenlenmesi mecbur olan etkinlikler ise pandemi koşullarına bağlı katılımcı sayısı kısıtlaması ile haftasonları veya akşam saatlerinde lisansüstü programların müsaitliğine göre planlanabilir. Sorularınız için etkinlik@khas.edu.tr adresinden bilgi alabilirsiniz.

Seyahatler

Üniversite destekli veya kişisel tüm yurtdışı görevlendirmeleri ve seyahatler, 2021-2022 Akademik Yılı Güz Döneminde pandeminin seyrine göre devam edecektir.
 

Kampüste Alınan Önlemler

Dünyada Koronavirüs’ün ortaya çıkmasını takiben üniversitemiz içerisinde ilgili birim yetkililerinden oluşan bir Acil Eylem Ekibi oluşturuldu ve ilgili tedbirler hızlıca uygulamaya geçirildi. Kadir Has Üniversitesi olarak COVID-19 virüsü ile ilgili ulusal ve uluslararası tüm gelişmeleri yakından takip ediyoruz. Öğrencilerimizin, akademik ve idari personelimizin sağlığı ve güvenliği önceliğimiz olup T.C. Cumhurbaşkanlığı, Sağlık Bakanlığı, YÖK ve diğer yetkili kamu kurumlarından gelen bilgiler doğrultusunda öğrencilerimizi ve çalışanlarımızı bilgilendiriyoruz.

COVID-19 Enfeksiyon Önleme ve Kontrol Eylem Planı / Acil Durum Eylem Planı dokümanımızı incelemek için tıklayın.

Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) arasında imzalanan işbirliği protokolüyle hazırlanan “Küresel Salgın Bağlamında Yükseköğretim Kurumlarında Sağlıklı ve Temiz Ortamların Geliştirilmesi Kılavuzu” kapsamında üniversitemiz tarafından yürütülen çalışmaların ve TSE’nin gerçekleştirdiği denetimlerin ardından Kadir Has Üniversitesi, “Küresel Salgın Bağlamında Sağlıklı ve Güvenli Kampüs Belgesi” almaya hak kazandı.

 

Üniversitemizdeki COVID-19 Eğitimi 

 

COVID-19 hakkında daha fazla bilgi edinmek için Sağlık Bakanlığı’nın e-broşürünü inceleyebilir veya web sitesini ziyaret edebilirsiniz. Sağlık Bakanlığı COVID-19 Aşısı Bilgilendirme Platformu'nu incelemek için tıklayın.

 

Evde Alabileceğimiz Önlemler

• Bulunduğunuz ortamı sık sık havalandırın.

• El hijyenine önem verin. Ellerinizi en az 20 saniye boyunca sabun ve suyla yıkayın, sabun ve suyun olmadığı durumlarda alkol içerikli el antiseptiği kullanın. Kirli ellerle ağız, burun ve gözlerinize dokunmayın. 

• Bağışıklık sisteminizi güçlendirmek için dengeli ve sağlıklı beslenin. Gıdaları tüketmeden önce iyice yıkayın.

• Kalabalık ortamlardan uzak durun. Tokalaşma ve sarılmadan kaçının.

• Öksürme veya hapşırma sırasında ağzınızı ve burnunuzu tek kullanımlık mendille kapatın, mendiliniz yoksa dirseğinizin iç kısmını kullanın.

COVID-19 döneminde tüm çalışanlarımız için daha güvenilir ve sağlıklı bir ortam yaratabilmek adına hazırladığımız Evden Çalışma Rehberi’ni inceleyebilirsiniz.

 

İletişim

Pandemi döneminde güvenli kampüs önlemlerimizle ilgili daha fazla detay veya sorularınız için 0549 533 65 52 numaralı WhatsApp hattı ya da corona@khas.edu.tr adresiyle iletişime geçebilirsiniz.